tag:blogger.com,1999:blog-61533604126264431382024-03-13T19:41:29.989-07:00Литва-Україна:один погляд на превентивне виховання в контексті європейських стандартів"новий проект за підтримки Посольства Литовської республіки в УкраїніOksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.comBlogger32125tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-6428951113477077462010-09-01T23:52:00.000-07:002010-09-01T23:53:52.604-07:00У Калуші стартував проект "Діалоги"Калуська філія Союзу українок у партнерстві з місцевою громадою розпочала проект Програми "Матра" Посольства Королівства Нідерландів " Діалоги". <b>Коротко про проект.<i></i></b><br />
Явище молодіжних субкультур в невеликих локальних спільнотах сприймається, як правило, негативно. Багато в чому ситуація визначається посттоталітарною свідомістю мешканців, ксенофобією та нетолерантністю у поведінці. Для сучасної ситуації характерною є відсутність механізмів вирішення проблеми, моделей, спроб ефективно налагодити діалог у невеликих спільнотах.<br />
Почастішали випадки конфліктів між представниками субкультур та іншими групами місцевої молоді. Потерпілою стороню, зазвичай, є субкультурні групи. Правоохоронні органи подають ці конфлікти як звичайне хуліганство. Крім того, Калуш є полікультурним містом, але тут фактично відсутній міжкультурний діалог. Небезпека такого виклику очевидна. До цього додається специфічна ситуація соціального сирітства – діти заробітчан (нелегалів), без опіки та підтримки батьків, забезпечені матеріально.<br />
З кожним днем небезпека конфліктів збільшується, ситуація загострюється.<br />
Наш проект дає можливість розпочати діалог у громаді з метою змінити ситуацію на краще. Використання творчого потенціалу молодих людей для підготовки та проведення творчих майстерень фестивалю субкультур, участь представників різноманітних груп місцевої громади у цих заняттях буде сприяти подоланню бар’єрів з обох сторін. Налагодження діалогу дає можливість попередити конфлікти у майбутньому. Спільна участь зацікавлених сторін у конференції за методикою „Відкритого простору” дозволить налагодити ефективний діалог та попередити конфлікти у майбутньому. Видання матеріалів конференції, календаря з фоторепортажами з творчих майстерень, текстами учасників фестивалю, відеосюжет на місцевому телебаченні – все це буде сприяти деміфологізації та подоланні негативних стереотипів стосовно представників молодіжних субкультур. Ініціювати весь цей процес мусить громадська організація, зацікавлена у впровадженні в життя стандартів громадянського суспільства. З досвіду роботи Калуської філії СУ очевидним є позитивна роль творчості у налагодженні повноцінного спілкування та соціалізації молоді. Дослідження молодіжних політик в країнах ЄС (особливо в пострадянських)сприятиме реальному започаткуванню євроінтеграційних процесів в окремо взятій українській громаді. Також можливим стане успішне використання форм, моделей молодіжної роботи країн ЄС в Україні.<br />
Калуська філія Союзу українок має значний досвід та потенціал у двох напрямах роботи: неформальній європейській освіті та використанні ігрових, театральних методик у соціальній роботі з молоддю. Організація має трьох тренерів з неформальної європейської освіти та фахового режисера і драматурга, який працює з молодіжним експериментальним театром «Любарт». Регулярна робота організації з різними группами молоді та її досвід дозволяє певним чином впливати на молодіжну політику в місті. Філія СУ активно контактує у питаннях молодіжної роботи з представниками місцевого самоврядування, працівниками освіти, культури, правоохоронних органів. <br />
<b>Abstract of the "Dialogues" project <i></i></b><br />
In small local communities the phenomenon of youth subcultures is perceived as generally negative. In many ways the situation is determined by the post totalitarian consciousness of inhabitants, their xenophobia and intolerance in behavior. Existing situation is characterized by the lack of problem-solving mechanisms; attempts of effective dialogue in small communities are extremely rare.<br />
Conflicts between subcultures and other groups of local youth occur with greater frequency. Injured party is usually a subcultural group. Law enforcement agencies submit these conflicts as ordinary hooliganism. In addition, Kalush is multicultural city, but there is actually no intercultural dialogue. The danger of such situation is obvious. Every day increases the risk of conflict, the situation is worse.<br />
Our project provides an opportunity to begin a dialogue in the community to change the situation for the better. Using the creative potential of young people to prepare and conduct creative workshops and subcultures festival, attended by representatives of various local community groups, will contribute to overcoming the barriers on both sides. Dialogue provides an opportunity to prevent future conflicts. Participation of representatives from the both sides in a common "open space" conference will establish an effective dialogue and help prevent conflicts in the future. Publication of the conference materials, calendar with photos of creative workshops, festival participants lyrics, video on local TV - all this will contribute to demythologization and overcoming negative stereotypes in relation to representatives of youth subcultures. To initiate this process should an NGO interested in implementing standards of life in civil society. Past experience of Kalush branch of UWL demonstrates that creativity has a positive role in establishing proper communication and socialization of youth. Study of Youth Policy in EU countries (especially in post-Soviet) will support the start of a real European integration processes in one Ukrainian community. <br />
Kalush branch of UWL has significant experience and capabilities in two areas of work: informal European education, and application of theatrical techniques in social work with young people. The organization has three trainers specialized in informal European education and professional director and playwright who works with youth experimental theater “Liubart”. Experience, reputation, and representation in self-government gives the Kalush branch of UWL a significant influence the youth policy in the city. Organisation has active and fruitful contacts with local governments, educators, culture and law enforcement agencies. <br />
До цього проекту долучається також жіноча благодійна організація "Наші візії" м.Жидачева для проведення "відкритого простору". Отже. питання превентивного виховання молоді має місце для обговорення і надалі..Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-91309607429789097822010-01-30T01:39:00.000-08:002010-01-30T01:39:52.679-08:00Питання залишається відкритим..Цей короткий проект дав нам великий поштовх для роздумів. Питання превентивного виховання в Україні залишається відкритим. Тому зараз продовжується робота над пошуком фінансування для продовження роботи цього проекту. Дякую,що ви з нами. Давайте працювати разом для дітей нашої держави!Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-62157531480520342009-12-23T07:23:00.000-08:002009-12-23T07:23:12.045-08:00Шановні переможці конкурсу!нами отримано кілька повідомлень про те, що ви не отримали або отримали у розірваному стані відзнаки за перемогу у конкурсі.Нам дуже прикро, але ми не можемо нести відповідальності за такі дії поштових працівників. Тому просимо писати нам на електронну адресу, щоб ми могли офіційно звернутись у ті поштові відділення, де сталась така прикрість. з повагою організаториOksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-27483331436716606422009-11-30T02:16:00.000-08:002009-11-30T02:16:23.844-08:00Lietuva-Ukraina: vieningas požiūris į prevencinį auklėjimą Europos standartų kontekste.Tokiu pavadinimu nuo š.m. rugsėjo mėnesio iki š.m. gruodžio mėnesio bus įgyvendintas bendras projektas, kuriame dalyvauja dvi visuomeninės organizacijos - ,,Mūsų vizijos‘‘-moterų labdaros organizacija iš Ukrainos, Lvovo apskrities Židačovo miesto ir visuomeninė jaunimo organizacija ,,Trakų ateitis“. Projektą iš Ukrainos pusės finansuoja Lietuvos Respublikos Ambasada Ukrainoje.<br />
<br />
Plačiau apie projektą galima paskaityti adresu http://prvuxovannya.blogspot.com arba http://tolerant.org.ua.<br />
<br />
Projekte numatyti įvairūs konkursai prevencinio auklėjimo temomis, taip pat mokomasis Ukrainos delegacijos vizitas į Trakus,kuris įvyko š.m. lapkričio 9 – 15 dienomis. Projekto vadovė Oksana Polivčak ir dar keturi delegacijos nariai- Uliana Panjo, Andrej Pyrik, Michail Carj, Vladimir Najda- pačią pirmą vizito dieną turėjo progą susipažinti su jaunimo politikos Lietuvoje principais, prevencinio darbo metodais ir formomis. Svečiai dalyvavo visuomeninės jaunimo organizacijos ,,Trakų ateitis projekto ,,Komunikacija‘‘pristatyme, kuris vyko organizacijos būstinėje , esančioje Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Trakų rajono policijos komisariato pastate .<br />
<br />
Delegacijos nariai turėjo galimybę bendrauti su komisariato viršininku Nerijumi Šiauliu, VJO ,,Trakų ateitis‘‘ prezidente Halina Šareikiene, Trakų rajono savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatore Edita Rudeliene, projekto autore ir koordinatore Vilma Biekšaitė, su gausiu organizacijos jaunimo būriu.<br />
<br />
Trumpo vizito metu Ukrainos delegacija apsilankė Trakų Vytauto didžiojo gimnazijoje.Direktorės pavaduotojas Valdemaras Jasiūnas ir socialinė pedagogė Dalia Dzigienė papasakojo apie mokyklos bendruomenės bendradarbiavimą , vykdant vaikų ir jaunimo nusikalstamumo prevenciją, novatoriškas prevencijos formas taikomas mokykloje.<br />
<br />
Vyko susitikimas su Trakų istorijos muziejaus edukacinio skyriaus vedėja Brigita Balčitiene, kuri suteikė svečiams daug naudingos informacijos apie Trakus , muziejaus planus.<br />
<br />
Svečiai lankėsi Rūdiškių gimnazijoje, kur jos priėmė ir su mokyklos darbu prevencijos srityje supažindino direktorė Jolanta Martincevienė ir socialinė pedagogė Anglina Jalynska .Apsilankė Trakų vaikų globos namuose, pasidalino patirtimi su soc pedagoge Asta Usiene. Svečiai liko sužavėti globotinių gyvenimo sąlygomis. Trakų r.PK Prevencijos poskyrio vyr. specialistas Jonas Januškevičius pasidžiaugė glaudžiais ryšiais su mokyklos , globos namų ir seniūnijos darbuotojais , užtikrinant vaikų gerovę.<br />
<br />
Trečią vizito dieną vyko susitikimai su naujai įsteigto Trakų moterų krašto veiklos centro vadove Gelena Drungiliene, kuri papasakojo apie rajono moterų aktyvumą kuriant saugesnę aplinką, prisidedant prie rajono valdžios sprendimų. Šios dienos kultūrinę vizito dalį sudarė pasivaikščiojimas po Užutrakio dvaro parką ir Angelų taką. Trakų r.PK Organizacinio poskyrio viršininke Halina Šareikienė papasakojo apie komisariato darbuotojų funduotą Dvasios stiprybės angelo skulptūros atsiradimo istoriją take, apie jo prasme ,taip pat apie projekto ,,Tūkstantmečio ženklų takas‘‘ vadoves Dominyką Dubauskaitę Kairevičienę ir Lolitą Piličiauskaitę Navickienę.<br />
<br />
Ukrainos delegacija lankėsi Lentvario jaunimo klube, kur sužinojo daug naudingos informacijos organizuojant jaunimo laisvalaikį. Klubo veiklą pristatė Trakų r.PK Prevencijos poskyrio specialistė Viktorija Jurčenko ir klubo darbuotojas Gintaras Valainius <br />
<br />
Projekto ,,Lietuva-Ukraina: vieningas požiūris į prevencinį auklėjimą Europos standartų kontekste‘‘ priemonių programa buvo sudaryta taip, kad užsienio svečiai kuo daugiau gautų informacijos apie valstybinių ir visuomeninių organizacijų bendradarbiavimą organizuojant vaikų ir jaunimo nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevenciją.<br />
<br />
Delegacijos nariai lankėsi Vilniaus policijos klube vaikams ir jaunimui, Vilniaus apskrities policijos komisariate.<br />
<br />
Ukrainos delegacijai lapkričio 12 dieną taip pat lankėsi Lietuvos Respublikos Seime, kur po turiningos ekskursijos ir pasakojimo turėjo galimybę stebėti Seimo plenarinį posėdį ir susitikti su Seimo nare Dangute Mikutiene. <br />
<br />
<br />
Dviems rajono mokykloms pasiūlyta dalyvauti kūrybiniame Trakų rajono jaunimo, studentų ir pedagogų konkurse „Lietuva-Ukraina: vieningas žvilgsnis į prevencinį ugdymą Europos standartų kontekste“ <br />
<br />
Bendro projekto įgyvendinimas yra bandymas dar kartą aptarti šį aktualų klausimą su jaunimu ir pedagogais, pasidalinti patirtimi prevencinio ugdymo srityje, suprasti egzistuojančios problemos mastą kuriant auklėjamąją programą mūsų vaikams Europos standartų kontekste<br />
<br />
Konkurso tikslas:<br />
<br />
Sveiko gyvenimo būdo sklaida visuomenėje, socialinės-teisinės vaikų apsaugos skatinimas, Europos šeimos vertybių, geriausių tautos ir Europos pedagogikos mokslo veikėjų išaukštinimas <br />
Galimybės mokyklų ir studentiškam jaunimui išreikšti savo kūrybinius sugebėjimus <br />
Įvairiose nominacijose apdovanoti geriausius projekto „Lietuva-Ukraina: vieningas žvilgsnis į prevencinį ugdymą Europos standartų kontekste“ kūrybos darbus. <br />
Tikimasi , kad projektas turės savo tęstinumą ir rajono bendruomenė daugiau sužinos apie Ukrainos patirtį atliekant prevencinį darbą.<br />
п.с. Оскільки наш проект - це партнесртво двох держав, то публікуємо статтю про наш візит литовською мовою. У рамках навчання мови наших партнерів)))Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-62947151187497928202009-11-30T02:12:00.001-08:002009-11-30T02:12:31.738-08:00До уваги переможців конкурсу!Усі грамоти та призи за участь у конкурсі буде надіслано Вам поштою до 15 грудня ц.р.Сподіваємось на ваше розуміння та терпіння! з повагою організатори конкурсу...Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-67833400765369545192009-11-27T10:43:00.001-08:002009-11-27T10:43:32.224-08:00Чи порушуються в Украјні права дітей? (відео, фото)19 листопада 2009 р. вібувся ряд заходів присвячених презентаціј результатів моніторингу з реалізаціј Украјною положень Конвенціј ООН про права дитини. До проведення моніторингу з даного питання долучилося багато громадських організацій по всій Украјні, кожна з яких досліджувала якийсь певний аспект прав дітей і результатом цієј праці стало написання альтернативного звіту про реалізацію Украјною положень Конвенціј ООН про права дитини за 2002-2008 роки.<br />
<br />
З 10 по 11.00 відбувалася прес-конференція на тему: «Чому порушуються права дітей?», де йшлося про загальні положення прав дітей, які з тих чи інших причин не виконуються чи не забезпечуються в нас в крајні.<br />
<br />
Восени 2008 року Уряд Украјни узагальнив і передав на розгляд Комітету ООН із захисту прав дитини Зведену ІІІ та ІV національну доповідь про реалізацію Украјною положень Конвенціј про права дитини (2002-2008). Документ охоплює реалізацію всіх прав визначених Конвенцією, але, водночас, в документі не достатньо висвітлюються особливості чинного законодавства на практиці. З огляду на це, громадські організаціј, які працюють в інтересах дітей, об’єдналися для написання Альтернативного звіту, з метою уточнення і більш повного розкриття питань не достатньо висвітлених у державному звіті.<br />
<br />
Володими Кузмінський, директор Представництва ВБО "Кожній дитині" в Украјні, розповів про мету написання такого звіту.<br />
<br />
<br />
Більше відео: www.youtube.com/gurtrc<br />
<br />
Після загальној частини, учасники виступили з доповідями про конкретні сфери в яких мають реалізуватись права дітей, такі як: сімейне оточення, основи охорони здоров'я , освіта тощо.<br />
<br />
Доповідачі констатували нові і нові порушення прав дітей у всіх сферах. Блок "Основи охорони здоров'я та соціального благополуччя", який представила Юлія Савельєва (менеджер проектів, керівник групи ІБФАН Сумськој обласној молодіжној громадськој організаціј "Гендерна агенція консультаціј та інформаціј", ілюстрює конкретні факти та ситуацію у цій сфері.<br />
<br />
<br />
Аудиторію стурбував стан інформаційного простору, який доступний дітям, тобто порно-сайти та дитяча порнографія. Як можна цьому запобігти і як з цим боротися, коли за статистичними даними Украја посідає одну з перших позицій з виготовлення дитячого порно. <br />
<br />
Більше презентацій: www.slideshare.net/gurtua/<br />
<br />
Фото з КонференціјOksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-15889697239431176312009-11-23T02:42:00.000-08:002009-11-23T02:42:40.617-08:00ПРЕВЕНТИВНЕ ВИХОВАННЯ МАЄ РІЗНИЙ ХАРАКТЕРПревентивне виховання зараз у центрі обговорення світової громадськості. Адже вже 20 років як ратифіковано Конфенцію ООН про права дитини, але поряд з певними позитивними зрушеннями, залишається дуже багато невирішених проблем. Ще однією спробою порушити це питання серед освітян та молоді України , перейняти досвід Литви у галузі превентивної педагогіки, усвідомити рівень даної проблеми для вироблення ефективної превентивної стратегії для виховання наших дітей в контексті європейських стандартів стала реалізація проекту жіночої благодійної організації "Наші візії", центру творчості для дітей та молоді м.Жидачева у партнерстві з молодіжною організацією "Вектор", Калуською філією Союзу українок та молодіжної організації "Майбутнє Тракая( Литва) на тему: "Литва-Україна:один погляд на превентивне виховання у контексті європейскьих стандартів" за фінансової підтримки Посольства Литовської республіки в Україні. <br />
У рамках цього проекту відбувся навчальний візит педагогів центру творчості для дітей та молоді, лідерів громадських організацій Калуша та Жидачева у м.Тракай (Литва). Деякими своїми враженнями хочу поділитись з читачами.<br />
Отже, нашими литовськими партнерами була підготовлена насичена програма знайомства з системою освіти Литви, організації вільного часу школярів, проектами та можливостями для превентивного виховання. Мали ми можливість побувати у гімназіях м.Тракая та м.Рудівішкас, відвідати молодіжний центр у Лєнтваріс, молодіжні клуби молодих помічників поліції у Тракаї та Вільнюсі, сейм Литовської республіки, познайомитись з роботою комісаріатів поліції та громадських організацій по превенції, ознайомитись програмами та освітніми методиками, які використовують у Литві.<br />
До найбільш унікальних пропозицій по профілактиці дитячих правопорушень,що не мають аналогів у Європі, можна віднести створення молодіжних клубів молодих помічників поліції, засновниками яких виступають місцеві комісаріати поліції. Звичайно, кожен співробітник литовської поліції по-своєму організовує профілактичну роботу, але місія поліції у цій країні не тільки захищати громадян від злочинців, а ще й надавати всесторонню допомогу молоді з неблагополучних категорій населення та схильних до правопорушень. Як це діє на практиці? Згідно Закону Литви " Про мінімальну превенцію" представники служб поліції , виправних закладів, соціальні працівники шкіл та місцевих влад, спеціалісти по захисту прав дітей повинні направляти у такі клуби категорії дітей, які не відвідують школи, мають проблеми залежності від наркотиків чи алкоголю, порушують громадський порядок чи вже вчинили злочин, схильні до насильства та ін. Це все контроюється на державному рівні, так як і недопустимість продажу алкогольних та тютюнових виробів дітям до 18 років. Спокуси порушити ці правила немає. Адже вже не один заклад позбувся ліцензії , а представники влади - своєї посади.<br />
Для дітей у таких клубах пропонуються різноманітні заняття у гуртках та спортивних секціях, можливість похарчуватись та випрати свій одяг, можливість організовувати своє дозвілля за допомогою досвідчених педагогів та волонтерів. А ще ці молоді помічники поліції виїзжають на "бойове завдання" спільно зі своїми колегами і працюють з ними на рівні. Найбільш відповідальні діти отримують "значок поліцейського" та можливість безкоштовно вступати у вузи по цій спеціальності,, що підтверджує серйозність намірів та підтримки поліції. Досвід роботи таких клубів є справді унікальним і дуже дієвим. Як говорять самі литовські колеги , це все можливе лише завдяки співпраці усіх інституцій - влади,громади, батьків та школи.<br />
Цікавими є у Литві і проекти "Безпечне сусідство", " Я сам обираю своє майбутнє", проекти по музейній педагогіці, впровадженні різноманітних моделей попередження насильства в сім"ї та школі та ін. Звичайно, у рамках однієї газетної статті не можливо про все розповісти, Тому більш детальну інформацію ми зможете отримати під час роботи "круглого столу" :"Превентивне виховання: досвід та можливості для співпраці", що відбудеться 2 грудня ц.р. в 11 год у приміщенні центру творчості м.Жидачева. <br />
Хочу ще зауважити, що ,звичайно, легко працювати з думкою, що всіх дітей не врятуєш, що ти один не зміниш світ чи законодавство своєї держави, чи ставлення оточуючих до цієї проблеми. Легко. Але не цікаво. Саме тому учасники нашого проекту вибирають дорогу змін та нових ідей і продовжують співпрацю! <br />
Оксана Полівчак,<br />
керівник проектуOksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-20718512594996457612009-11-21T06:11:00.001-08:002009-11-21T06:11:23.785-08:00Основні проблеми впровадження Конвенції ООН про права дитини: Факт-листПідготовлено на основі Альтернативної доповіді громадських організацій щодо впровадження в Україні Конвенції ООН про права дитини <br />
<br />
http://childrights.in.ua/index.php?idd=48f7e6412d0fef6f5fb98eee5a080916 <br />
<br />
1) Певні успіхи і досягнення України за останні роки: <br />
<br />
Збільшення соціальних виплат при народженні<br />
<br />
Розвиток альтернативних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування<br />
<br />
Цифри: за даними Держкомстату, кількість прийомних сімей на кінець 2006 року становила 744, а у 2002 – лише 45.<br />
<br />
Прийняття Закону України «Про Загальнодержавну програму «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року»<br />
<br />
2) Дитина залишається об’єктом захисту і не є суб’єктом власних прав (з власною думкою, можливістю впливати на процес, що її стосується тощо) <br />
<br />
Закон «Про охорону дитинства» <br />
<br />
3) Керівний орган виконавчої влади із захисту прав дитини Державний департамент з усиновлення та захисту прав дитини: <br />
<br />
пріоритетом державної політики щодо захисту прав дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування на сім’ю <br />
решті прав приділяється значно менше уваги <br />
<br />
4) Міжвідомча рада з охорони дитинства – не виконує свою функцію координатора з охорони дитинства <br />
<br />
питання, які розглядаються на засіданнях, або стосуються обговорення процесу написання річних доповідей з окремої проблеми дитинства, або пропонуються Міністерством сім’ї та молоді, відтак. Ми знову повертаємось до питань опіки та піклування над дітьми сиротами, зокрема «соціальними» <br />
<br />
5) Розвиток сімейних форм виховання відбувається не на заміну інтернатної системи, а як доповнення до неї. За одночасного збільшення кількості дітей у сімейних формах виховання, зростає кількість дітей і в інтернатах.<br />
<br />
35200 дітей – 1995 р. <br />
64000 – 2006 р. <br />
<br />
6) проблеми з раннім виявленням сімей, що перебувають в складних життєвих обставинах, відсутність програм підтримки таких батьків, натомість поширена практика позбавлення батьківських що не враховує найкращі інтереси дитини<br />
<br />
кількість дітей, які отримали статус дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, у 2006 році зросла у двічі порівняно з 2002 і склала 14 834 <br />
<br />
7) Порушення права власності дітей-сиріт <br />
<br />
Чинним законодавством не передбачено відповідальності за неналежне оформлення документів, що, в свою чергу, може спричинити неможливість для дитини вступити у володіння майном, котре фактично їй належить. У випадку, коли в дитини не було житла і попередньої прописки перед влаштуванням до інтернатного закладу, неможливо визначити, на який державний орган покладаються проблеми житлового забезпечення такої дитини. Чіткого законодавчого вирішення цієї проблеми немає. <br />
<br />
8) Принцип недискримінації не застосовується в повному обсязі щодо дітей з малозабезпечених сімей, сільських дітей, утриманців дитячих установ, дітей-інвалідів, дітей з вадами, дітей рома та інфікованих ВІЛ/СНІДом, особливо в наданні медичної допомоги, соціального забезпечення й освіти.<br />
<br />
створення спеціальних класів для дітей Рома <br />
перепони для навчання в школі дітей-інвалідів <br />
<br />
9) Заходи та дії держави, спрямовані на подолання смертності серед дітей та немовлят, не є ефективними. <br />
<br />
Смертність серед дітей у віці до 1 року в 2003 році становила 3882, у 2004 році – 4024, у 2005 році – 4265, у 2006 році – 4433, у 2007 році – 5188.<br />
<br />
10) Діти раннього віку, які перебувають у будинках маляти та дитбудинках - непоодинокі факти неякісного медичного обслуговування: <br />
<br />
запізнілого виявлення захворювань нервової системи та психіки, органів зору, слуху, опорно-рухового апарату, які піддаються корекції на ранніх стадіях, що спричиняють згодом поширення інвалідності серед дітей, зростання кількості тих, хто має хронічний перебіг хвороб, збільшення контингенту учнів допоміжних шкіл-інтернатів для дітей з вадами фізичного та психічного розвитку.<br />
<br />
11) Постійно порушуються права ВІЛ-позитивних дітей у медичних закладах.<br />
<br />
Стикалися з: розголошенням діагнозу – 32 %; відмовою надати допомогу дитині лікарями вузьких спеціальностей (стоматологом, невропатологом та ін.) – 21 %; некоректним ставленням медперсоналу, зневагою до дитини або батьків — 40 %; неприбуттям швидкої допомоги, незважаючи на виклик, або з відмовою лікарів швидкої надати допомогу дитині – 8 %; з відмовою надати інформацію про діагноз, прогноз, перебіг захворювання дитини – 15 %.<br />
* Дотримання прав ВІЛ-позитивних дітей в Україні. Альтернативний звіт, грудень 2008, Київ.<br />
<br />
12) Недостатність закладів дошкільної освіти <br />
<br />
За даними державної доповіді, у 2002-2006 їх кількість зменшилася, збільшилася доля дітей, що відвідуються дошкільні заклади, і перевищує на 18 тис дітей.<br />
<br />
13) Понад 20 тис. дітей не відвідують школу. Проблема доступу до навчання <br />
<br />
дітей Рома - відсутність свідоцтв про народження <br />
діти з сільської місцевості – недоліки програми шкільний автобус <br />
діти інваліди <br />
діти, які знаходяться в закладах тимчасового перебування <br />
діти ВІЛ/СНІД <br />
діти в лікувальних закладах - немає жодного нормативного документа щодо організації процесу навчання в лікувальних закладах.<br />
<br />
14) Не працює система індивідуального навчання вдома <br />
<br />
<br />
15) Мало уваги приділяється інформуванню педагогічних працівників щодо прав дитини, підготовці спеціалістів, здатних працювати з дітьми, що мають вади розвитку.<br />
<br />
16) Досі не розроблені механізми ефективного виявлення та реагування на випадки насильства. Практично не діє Порядок звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення<br />
<br />
17) Заборона насильства (в т.ч. фіз. покарання) на законодавчому рівні, але брак інформаційної роботи серед населення <br />
<br />
18) Існують випадки приховування інформації про факти насильства, які трапляються у закритих закладах. <br />
<br />
19) Не працює широко розрекламована Всеукраїнська лінія довіри для дітей 8 800 500 21 80, та часті випадки відключення телефонів довіри при центрах соціальних служб <br />
<br />
звідки дитині отримати інформацію та кого їй інформувати про насильство, яке з нею відбувається? <br />
<br />
20) Недосконалою залишається процедура допиту дітей (свідків, потерпілих і обвинувачених у злочині). <br />
<br />
За даними Генеральної прокуратури, упродовж 2005–2006 років судами визнано потерпілими від злочинів понад 8 тис. неповнолітніх. Проте до сьогодні до Кримінально-процесуального кодексу не внесено змін, які були б спрямовані на те, щоб дитина-свідок спілкувалася з особами, які ведуть слідство, лише в безпечній обстановці та в присутності психолога. Сучасна редакція ст. 168 КПК передбачає лише обов’язкову присутність педагога й то – така присутність є обов’язковою тільки для дітей молодших 14 років, діти від 14 до 16 років отримують таку можливість на розсуд слідчого. А для неповнолітніх віком від 16 до 18 років така можливість не передбачається взагалі.<br />
Не здійснюється спеціалізована фахова підготовка спеціалістів вищезазначених категорій.<br />
Відсутня спеціалізація суддів. <br />
<br />
21) На сьогоднішній день не існує механізма чіткої взаємодії між усіма відповідальними відомствами, щодо призначення законного представника дітям біженцям. Представники органів опіки та піклування не обізнані стосовно прав такої категорії, як діти без супроводу дорослих та вважають, що закони стосуються виключно дітей - громадян України і не поширюються на дітей біженців та дітей, які хочуть отримати статус біженця.Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-28142153984101304302009-11-20T11:12:00.000-08:002009-11-20T11:12:09.696-08:00Святкуємо 20 річницю з дня прийняття Конвенції ООН про права дитини20 листопада міжнародне співтовариство відзначає 20 річницю з дня прийняття Конвенції про права дитини Генеральною Асамблеєю ООН.<br />
<br />
<br />
Ратифікувавши в 1991 році Конвенцію ООН про права дитини, Україна визнала свою відповідальність перед світовим співтовариством щодо забезпечення на своїй території всіх положень цього документа, підтвердила курс на підтримку загальнолюдських цінностей та розбудову демократичної держави.<br />
<br />
<br />
За роки незалежності Україна досягла значних успіхів у сфері захисту прав дітей. Важливим моментом на цьому етапі стало прийняття Закону України "Про освіту" (1991 р.), який визначив право дітей на здобуття освіти в Україні як стратегічний загальнонаціональний пріоритет і встановив основні засади державної політики у цій сфері (ст.28 Конвенції).<br />
Посилюючи увагу до прав дітей, держава забезпечує їх соціальний захист і підтримку ще з дошкільного віку, особливо дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. Мережа дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності забезпечує реалізацію прав дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.<br />
<br />
<br />
Значним здобутком є обов'язкова та безкоштовна повна загальна середня освіта в Україні. Держава також забезпечує право на вибір навчального закладу та навчання рідною мовою або ж вивчення рідної мови в державних і комунальних навчальних закладах.<br />
Забезпечуються в Україні й права дітей на піклування з метою догляду за ними та їх захисту (ст. 25 Конвенції). Виконуючи Державну цільову соціальну програму реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, Міністерство освіти і науки України координує діяльність органів управління освітою в частині забезпечення державної підтримки в одержанні освіти, медико-соціальної реабілітації зазначеної категорії з урахуванням їх індивідуальних здібностей, інтересів і можливостей. Такі діти здобувають освіту у загальноосвітніх навчальних закладах, в т.ч у денних загальноосвітніх школах-інтернатах і школах-інтернатах для дітей-сиріт. Для дітей з різними захворюваннями створені умови для навчання та всебічного розвитку в санаторних школах-інтернатах.<br />
<br />
<br />
Забезпечуючи право дітей на інтеграцію в суспільство (ст. 23 Конвенції), в Україні розпочато реалізацію інклюзивної моделі навчання дітей з особливими потребами. Для задоволення освітніх потреб таких дітей функціонують 2,6 тис. дошкільних навчальних закладів компенсуючого типу. У цих закладах понад 120,3 тис. дітей одночасно зі здобуттям дошкільної освіти проходять комплекс лікувально-реабілітаційних заходів у санаторних та спеціальних садках (групах). У загальноосвітні навчальні заклади інтегровано більше 100 тис. дітей з особливими освітніми потребами.<br />
<br />
<br />
Спрямовуючи освіту дитини на розвиток особи, талантів, розумових і фізичних здібностей (ст.29 Конвенції), в Україні створені правові засади забезпечення дітей позашкільною освітою. Позашкільна освіта здобувається дітьми в позаурочний та позанавчальний час у 1496 позашкільних навчальних закладах та інших навчальних закладах як центрах позашкільної освіти. <br />
З метою сприяння соціальному, духовному, моральному благополуччю, всебічному здоровому розвитку дітей держава забезпечує їм безкоштовний доступ до національних духовних та історичних цінностей, досягнень світової культури (ст. 31 Конвенції). Відповідно до Закону України "Про позашкільну освіту", діти-інваліди, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, та діти з багатодітних родин мають право безкоштовно навчатися у початкових спеціалізованих мистецьких навчальних класах.<br />
Одним з позитивних зрушень у сфері освіти щодо реалізації права дитини на рівний доступ до вищої освіти стало впровадження зовнішнього незалежного оцінювання, яке покликане забезпечити об'єктивне оцінювання знань учнів і відсутність корупції під час вступу до вищих навчальних закладів.<br />
<br />
<br />
Держава також забезпечує пільгові умови для вступу до державних та комунальних професійно-технічних і вищих навчальних закладів дітям-інвалідам, дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та іншим категоріям дітей, які потребують соціального захисту, за умови наявності в них достатнього рівня підготовки. Учні державних професійно-технічних навчальних закладів, студенти вищих навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації із числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, перебувають на повному утриманні держави.<br />
<br />
<br />
В Україні багато зроблено на державному рівні у сфері захисту прав дитини, проте ще залишаються питання, які потребують вирішення. Серед них ? здобуття якісної освіти, зміцнення соціальної та виховної функції сім'ї у формуванні й розвитку духовних потреб дитини, протидія втягуванню дітей у злочинну діяльність, поширення соціальних проблем дорослих на дітей.<br />
<i>за матеріалами Міністерства освіти і науки України</i>Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-27127394778376711762009-11-19T02:02:00.001-08:002009-11-19T02:02:49.756-08:00Результати Всеукраїнського творчого конкурсу у рамках даного проектуЗ вересня по грудень 2009 року триває робота проекту "Литва-Україна: один погляд на превентивне виховання в контексті європейських стандартів" за підтримки Посольства Литовської республіки в Україні. Цей проект реалізовують жіноча благодійна організація "Наші візії" м.Жидачів Львівська область(Україна), Калуська філія Союзу українок м.Калуш Івано-Франківської області, багато локальних партнерів, а також молодіжна організація з Тракая (Литва). <br />
Деталі про перебіг проекту можна прочитати на блозі: http://prvuxovannya.blogspot.com та на http://tolerant.org.ua<br />
У рамках цього проекту проходив Всеукраїнський творчий конкурс серед шкільної , студентської молоді та педагогів , метою якого було: пропагування здорового способу життя, соціально-правового захисту дітей та молоді, популяризація цінностей сім’ї, духовності та моральності , кращих зразків європейської та вітчизняної педагогічної науки в українському суспільстві засобами мистецтва,надання можливостей шкільній та студентській молоді реалізувати власні творчі здібності тощо.<br />
На конкурс було подано 180 робіт з 10 областей України та АР Крим у різних номінаціях та вікових категоріях. Найактивнішими виявились представники Харківської, Полтавської та Хмельницької областей. Найбільший інтерес конкурс викликав у дітей вікової категорії від 13 до 17 років. Усі роботи виставлені на сайті http://tolerant.org.ua і була можливість за них проголосувати через інтернет.<br />
<br />
Результати інтернет-голосування:<br />
За результатами інтернет голосування переможцями в номінації "Малюнок,плакат" стали: <br />
<br />
1. Єфремова Анастасія," Чудо-риба -приклад толератності", м.Краматорськ (158 голосів).<br />
2. Руденко Анна," Ми і природа одне ціле", м.Куп"янськ (110 голосів)<br />
3.Ільвес Поліна, " В здоровому тілі - здоровий дух", м.Купянськ (101 голос)<br />
<br />
За результатами інтернет-голосування переможцями в номінації "Фото" стали : <br />
1. Паніна Катерина, " Олімпійський резерв", м.Куп"янськ (104 голоси)<br />
2. Савчук Тетяна," А ти вже зробив свій вибір? ", м.Миколаїв( 76 голосів)<br />
3.Діченко Дмитро," Мавпочка Даринка на спортивному майданчику" ,м.Дебальцеве(22 голоси)<br />
<br />
За результатами інтернет-голосування переможцями в номінації "Методична розробка, сценарій масового заходу" стали:<br />
1. Гонтар Наталія ,"Психічне та фізичне насильство над особистітю", м.Дебальцеве(81 голос)<br />
2. Діченко Світлана, міський семінар- тренінг "СНІД- хвороба незнання" м.Дебальцеве ( 70 голосів)<br />
3.Волох Леся, Виховний захід, смт Чорнобай (52 голоси)<br />
<br />
За результатми інтернет-госолування переможцями в номінації "Вірш, есе, твір, історія" стали:<br />
1. Дереповська Марина , "Пташечка", с Подоли Купянського району Харківської області (107голосів)<br />
2. Кулакевич Анастасія, "Баланс у всьому", м Вознесенськ ( 58голосів)<br />
3. Шахов Вадим," Моє дитинство" , м.Куп"янськ (52 голоси).<br />
<br />
Крім Інтернет-голосування, проходив відбір робіт організаційним комітетом конкурсу, що складався із представників з організацій-партнерів даного проекту та залучених спеціалістів.<br />
<br />
РІШЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНОГО КОМІТЕТУ КОНКУРСУ:<br />
<br />
Переможцями конкурсу в номінації на кращий вірш, есе, твір, історію стали:<br />
<br />
1 вікова категорія – від 7 до 12 років<br />
1 місце - Волох Богдан, "Всі мають право на життя", смт.Чорнобай Черкаської області<br />
2 місце - Шахов Вадим, "Моє дитинство", м.Куп"янськ Харківської області<br />
3 місце - Курсенкова Анжеліка, "Клад родинний", м.Новоазовськ Донецька область<br />
<br />
2 вікова категорія – від 13 до 17 років:<br />
1 місце- Римар Ірина, " Твір-роздум на тему духовних та сімейних цінностей",м.Гадяч Полтавської області<br />
2 місце - Ключковська Христина, "Виживаю" м.Львів <br />
- Блага Лідія , "Темрява коріння нашого майбутнього",м.Жидачів Львівська <br />
область<br />
3 місце - Мостапенко Ксенія, "Захист прав дитини", м.Суми<br />
- Бадя Євген, "Живи",м.Хмельницький<br />
<br />
3 вікова категорія – від 17 до 24 років:<br />
1 місце - Власенко Інна, " Панегірік серцю", м.Семенівка Чернігівська область<br />
2 місце - Обалєнцова Інна ,"Спасибі за все", с.Першотравневе Зміївського району Харківської області.<br />
3 місце -Клімович Світлана, Вірш, м.Миколаїв<br />
<br />
" Спеціальна відзнака" - Хомутов Віталій.с.Криничне, Крим<br />
<br />
Переможцями конкурсу в номінації на кращий малюнок, плакат стали:<br />
1 вікова категорія – від 7 до 12 років:<br />
1 місце - Єфремова Анастасія, "Чудо-риба - приклад толератності" ,м.Краматорськ<br />
2 місце - Руденко Анна, " Ми і природа -одне ціле", м.Куп"янськ Харківської області<br />
- Заводенко Катерина, "Здоров"я людини- це світ творчої єдності і любові", <br />
м.Чернігів<br />
3 місце - Ярошевич Дарина, "Танок", м.Львів<br />
<br />
<br />
2 вікова категорія – від 13 до 17 років:<br />
1 місце -Касабян Анна, "Вибір за тобою",м.Хмельницький<br />
2 місце - Семеренко Анна , " Мій тато і мама. сестричка і я - весела і дружна сім"я",м.Гадяч Полтавської області<br />
3 місце -Щербакова Олександра, "Кожна дитина має право на любов і родину",м.Миколаїв<br />
<br />
3 вікова категорія – від 17 до 24 років<br />
У цій віковій категорії журі вирішило не присуджувати призових місць, оскільки їх рівень не відповідає віковим можливостям.<br />
<br />
Переможцями конкурсу в номінації на краще цифрове фото стали:<br />
<br />
1 вікова категорія – від 7 до 12 років:<br />
1 місце - Клімашов Максим, "Дружна команда",м.Луганськ<br />
2 місце - Паніна Катерина , "Олімпійський резерв", м.Куп"янськ Харківської обл.<br />
3 місце - Студія журналістики ЦТДМ м.Жидачева Львівської області ."А хто найсильніший?"<br />
<br />
2 вікова категорія – від 13 до 17 років:<br />
1 місце- Матвієнко Юлія, " Ігри на вулиці - дозвілля чи небезпека?",м.Перещепино,Дніпропетровська область<br />
2 місце - Фонін Антон, " Молодь за здоровий спосіб життя",с.Розсошенці полтавської області<br />
3 місце - Шенгілевич Альона, "Кожна дитина особистість. І ми хочемо жити у здоровій країні",м.Хмельницький<br />
<br />
3 вікова категорія – від 17 до 24 років:<br />
1 місце - Мордовцев Микола, " Як гарно бути студентом", м.Миколаїв<br />
2 місце - Савчук Тетяна. " а ти вже зробив свій вибір?", м.Миколаїв,<br />
3 місце - Гаврилова Анастасія . " Ми разом- команда",м.Миколаїв<br />
<br />
Переможцями конкурсу в номінації на кращу методичну розробку, сценарій масового заходу стали:<br />
1 місце - Бєлоногіна Галина, " Подорож Дорогою добра до міста посмішок",м.Луганськ<br />
2 місце - Волох Леся , " Виховний захід" , смт.Чорнобай Черкаської області<br />
- Рудік Ірина., виховна година "Повір у себе", м.Жидачів <br />
Львівської області<br />
3 місце - Діченко Світлана , міський семінар-тренінг " СНІД - хвороба незнання", м.Дебальцеве Донецької області<br />
<br />
ОРГАНІЗАТОРИ КОНКУРСУ ЩИРО ДЯКУЮТЬ ЗА УЧАСТЬ У КОНКУРСІ ТА ЗАЦІКАВЛЕННЯ ПРОБЛЕМОЮ ПРЕВЕНТИВНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ УКРАЇНИ. ПЕРЕМОЖЦІ ОТРИМАЮТЬ ПРИЗИ ТА ГРАМОТИ ВІД ОРГАНІЗАТОРІВ ПРОЕКТУ ДО 10 ГРУДНЯ Ц.Р. СПОДІВАЄМОСЬ НА ПРОДОВЖЕННЯ НАШОЇ СПІВПРАЦІ!<br />
<br />
КОНТАКТНА ОСОБА:<br />
Оксана Полівчак,<br />
prevenciya2009@gmail.comOksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-84911770233543090862009-11-15T01:41:00.000-08:002009-11-15T01:41:32.372-08:00До уваги учасників конкурсу!Сьогодні , 15 листопада, завершується голосування за кращі роботи творчого конкурсу у рамках проекту :"Литва-Україна: один погляд на превентивне виховання в контексті європейських стандартів". Результати будуть оголошені 19 листопада 2009р. та опубліковані на блозі та сайті проекту. Ще раз щиро дякуємо за увагу до нашого проекту!Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-82262286049337725042009-11-03T06:28:00.000-08:002009-11-03T06:28:29.770-08:00Литва-Україна: два народи- спільна історія та повагаРет<i></i>роспективний аналіз історичних подій у розвитку українсько-литовських відносин красномовно свідчить про доброзичливість і приязнь, які протягом віків існували між нашими народами. Досить згадати про незабутню славу Грюнвальду або чарівні литовські пісні та повір’я про волинське озеро Світязь. До того ж саме від великокняжої литовської держави Київ у XV ст. отримав маґдебурзьке право. Водночас, Велике князівство Литовське зберегло традиції Київської Русі, її культуру, мову, писемність, еліту. <br />
Спільність історичних, культурних, етно-національних та багатьох інших чинників і традицій наших народів, безконфліктність їхнього співіснування в минулому мають своє доцільне продовження в сучасній українсько-литовській співпраці.<br />
Нова сторінка взаємин між двома державами відкрилася вже в наші дні, коли 12 грудня 1991 р. були встановлені дипломатичні відносини між Україною і Литовською Республікою. Політично важливим кроком на цьому шляху стало прийняття 26 серпня 1991 р. Верховною Радою України постанови про визнання державної незалежності Литви, а також схвалення 4 грудня 1991 р. Верховною Ради Литви Заяви про визнання незалежності України. У серпні 1992 р. в Україні було відкрито Посольство Литовської Республіки, а через рік - Посольство України в Литовській Республіці.<br />
За роки взаємовигідного співробітництва обопільними зусиллями вдалося створити надійну договірно-правову базу українсько-литовських відносин, яка нині нараховує понад 80 міждержавних, міжурядових та міжвідомчих угод, а також двосторонніх документів на міжпарламентському та міжрегіональному рівнях. Наріжним каменем розвитку українсько-литовських взаємин став Договір про дружбу і співробітництво, підписаний 8 лютого 1994 року.<b></b><br />
більш детальну інформацію можна отримати на сайті:http://svit.ukrinform.ua/Litva/litva.php?menu=attitudesOksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-13197273878026032672009-11-01T04:41:00.001-08:002009-11-01T04:41:50.564-08:00Захист прав дітей / Основні документиД<i></i>екларація прав дитини. Проголошена Генеральною Асамблеєю Організації Об′єднаних націй 20 листопада1959 року.<br />
<br />
2009 року виповнюється 50 років з дня прийняття Декларації.<br />
<br />
Конвенція про права дитини. Прийнята 44-ою сесією Генеральної Асамблеї Організації Об′єднаних націй 20 листопада 1989 року.<br />
<br />
2009 року виповнюється 20 років з дня прийняття Конвенції.<br />
<br />
Всесвітня декларація про забезпеченя виживання, захисту і розвитку дітей. Прийнята на Всесвітній зустрічі на вищому рівні в інтересах дітей (Організація Об′єднаних націй, Нью-Йорк, 30 вересня 1990 р.)<br />
<br />
5 березня 2009 року Верховна Рада України ухвалила Закон “Про Загальнодержавну програму “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2016 року”. <br />
Цей Закон розроблено на виконання Указу Президента України № 1086 “Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей”. Прийняття закону також обумовлено зобов‘язаннями, які взяла на себе Україна, підписавши 10 травня 2002 року Підсумковий документ Спеціальної сесії в інтересах дітей Генеральної Асамблеї ООН.Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-70566458737436854252009-11-01T04:38:00.000-08:002009-11-01T04:38:43.655-08:00Для юних громадян України працює урядовий сайт!Далеко не всі країни мають владні Інтернет-проекти, спрямовані на дитячу та молодіжну аудиторію. Такі сайти, зокрема, мають президент Російської Федерації (www.uznai-prezidenta.ru), та Канцлер Німеччини (www.regierenkapieren.de).<br />
<br />
З вересня 2007 року сайт для юних громадян має і Кабінет Міністрів України.<br />
<br />
На сторінках Урядового сайту для юних громадян Ви маєте можливість ознайомитися з структурою та історією державної влади в Україні, роботою Кабінету Міністрів та органів виконавчої влади. Також Ви можете дізнатися як захищати свої права, бути активним членом суспільства.<br />
Адреса сайту:<b>http://children.kmu.gov.ua/about/aboutsite.html.</b><br />
<i>за матеріалами інтернет видань</i>Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-31159642046337202212009-11-01T00:16:00.001-07:002009-11-01T00:16:21.661-07:00Голосування продовжено!Голосування за кращі роботи Всеукраїнського творчого конкурсу у рамках нашого проекту продовжено до 15 листопада. Усі роботи можна буде переглянути на вказаних сайтах конкурсу. Список переможців буде оголошено 19 листопада. Усі питання про відзначення переможців будуть узгоджені додатково.Дякуємо за взаєморозуміння та підтримку!Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-2448039767652946802009-10-25T08:01:00.000-07:002009-10-25T08:05:46.864-07:00До уваги учасників конкурсу!З метою надання можливостей для участі у нашому конкурсі якомога більшій аудиторії наш конкурс продовжено до вівторка,27 жовтня 2009р.( Будь-ласка, постарайтесь владнати усі технічні "погрішності" ). Конкурсні роботи будуть виставлені на сайті :www.tolerant.org.ua для голосування до четверга - 29 жовтня! Голосування буде тривати до 10 листопада. У цей час буде тривати і робота журі. Стежте за анонсами і дуже велике дякую усім за співпрацю!!!Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-5870825240025530612009-10-23T03:14:00.000-07:002009-10-23T03:14:59.910-07:00Перелік нормативних документів щодо превентивного виховання в Україні<b></b> Укази Президента України:<br />
* "Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження здорового способу життя"- 15.03.2002<br />
*Про додаткові заходи щодо забезпечення виконання Національної програми "Діти України"- 24.01.2001<br />
* Про додаткові заходи щодо вдосконалення соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім"ями" - 23.06.2001<br />
* "Про Національну програму "Репродуктивне здоров"я"- 2001-2005- 26.03.2001<br />
* "Про підвищення соціального статусу жінок в Україні" - 25.04.2001<br />
* "Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей"- 30.12.2000<br />
*Про затвердження комплексних заходів щодо профілактики безоглядності та правопорушень серед дітей, їх соціальної реабілітації".18.03.1998<br />
* Про затвердження Цільової комплексної програми "Фізичне виховання - здоров"я нації", заходи Міносвіти щодо реалізації Програми". 01.09.1998р.<br />
* Про національну програму правової освіти населення" - 18.10.2001<br />
* "Про додаткові заходи щодо посилення боротьби з ВІЛ-інфекцією/СНІДОМ".28.01.2001<br />
Постанови Кабінету Міністрів:<br />
*ПроПрограму "Українська родина" - 14.03.2001<br />
*Про програму профілактики СНІДу та наркоманіїї на 1999-2000роки. - 09.03.1999<br />
* "Про Програму правової освіти населення УКраїни". 14.03.1997<br />
*Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-75916037035896345242009-10-18T01:05:00.000-07:002009-10-18T01:05:15.189-07:00Конкурс триває...<b></b> Нагадуємо усім, що надсилання робіт на Всеукраїнський конкурс плакатів. малюнків, есе, методичних розробок на тему превентивного виховання триває до 25 жовтня 2009 року. Прохання надсилати роботи із заповненими анкетами...Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-59243508611238176612009-10-01T23:47:00.000-07:002009-10-01T23:47:40.503-07:00Щодо поліпшення превентивного вихованняПроблемою превентивного виховання цікавляться і у Міністерстві освіти та науки України. Зокрема, знайомимо вас з листом МОН від 11.09.2009р.<br />
На <i></i>виконання Комплексної програми профілактики правопорушень на 2007—2009 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.2006 № 1767, Міністерством освіти і науки України, органами управління освітою, педагогічними колективами навчальних закладів проводиться організаційна та профілактична правовиховна робота, спрямована на зниження рівня злочинності серед неповнолітніх. Системна робота міністерства, консолідація зусиль інституцій різного рівня із зазначеного питання дають позитивні результати. Упродовж останніх років зберігається динаміка зменшення кількості неповнолітніх злочинців і кількості злочинів, вчинених ними.<br />
За статистичними даними МВС, рівень злочинності неповнолітніх, починаючи з 2004 року, знижується на всій території України. У першому півріччі 2009 р., у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, загальна кількість злочинів, вчинених неповнолітніми та за їх участю, знизилася на 26,2% — з 671 у січні — червні 2008 р. до 496 у першому півріччі 2009 р.<br />
Зменшилася на 14,2% кількість неповнолітніх, які вчинили злочини. Так, у першому півріччі 2009 р., в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, загальна кількість неповнолітніх, які скоїли злочини, знизилася на 1054 — з 7441 у січні-червні 2008 року до 6387 у першому півріччі 2009 року. З них кількість учнів шкіл, гімназій, ліцеїв, які скоїли злочини, зменшилась на 19,6%. Зазначена динаміка має тенденцію до зниження в переважній більшості областей України. Найкращі результати — у Харківській (-31%), Миколаївській (-26,9%), Запорізькій (-22,6%) областях, в АР Крим (-25,2%).<br />
Зменшилася на 26,2 % кількість злочинів, вчинених неповнолітніми у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів. Найменше зазначених правопорушень — у м.Севастополі (1), у Волинській (2), Рівненській (3), Закарпатській та Чернігівській (по 5) областях. Значно зменшилась кількість таких злочинів у Волинській (-88,2%), Київській (-74,3%), вдвічі — у Житомирській, Харківській і Донецькій областях.<br />
Зменшилася на 19% (на 240 учнів) кількість неповнолітніх, втягнутих у злочинну діяльність. Найвагоміші позитивні зрушення щодо зазначеної проблеми зафіксовано у Полтавській (-56,8%), Сумській (-47,8%), Кіровоградській (-46,4%), Херсонській та Рівненській (по -44%) областях.<br />
Зменшилася на 32,6% кількість неповнолітніх, які стали жертвами зґвалтувань (або замахів), на 22,2% — жертвами умисних тілесних ушкоджень; на 34.2% менше учнів потрапили у ДТП.<br />
Разом з тим, незважаючи на загальні позитивні тенденції, аналіз стану підліткової злочинності свідчить, що криміногенна ситуація в дитячому та підлітковому середовищі залишається складною і тривожною, а зазначена проблема — досить гострою та актуальною для суспільства. Так, у ряді областей кількість неповнолітніх, які скоїли злочини, зросла: у Львівській — на 19,4%, Волинській — на 13%, Чернігівській — на 9,9%. За оперативними даними МВС, на медичних обліках наркоспоживачів перебуває 3,4 тис. неповнолітніх. У Київській та Черкаській областях збільшилася кількість неповнолітніх, втягнутих у злочинну діяльність (відповідно на 55,6% і 33,3%).<br />
Насторожує і той факт, що 979 неповнолітніх скоїли злочини у стані алкогольного сп’яніння, 814 — повторно, на 12,9% зросло число неповнолітніх, які потерпіли внаслідок торгівлі людьми.<br />
Міністерство освіти і науки України вважає необхідним продовження цілеспрямованої системної роботи щодо профілактики злочинності та правопорушень серед учнів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів. З цією метою:<br />
Міністерству освіти і науки Автономної республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:<br />
проводити щоквартально моніторинг стану злочинності та правопорушень серед неповнолітніх, узагальнювати його результати і розробляти рекомендації щодо поліпшення превентивно-профілактичної роботи з попередження дитячої злочинності, бездоглядності та безпритульності;<br />
вжити заходів щодо забезпечення змістовного дозвілля та зайнятості учнівської молоді в позаурочний час шляхом створення умов для здобуття позашкільної освіти, розвитку мережі гуртків у загальноосвітніх навчальних закладах, спортивні секції;<br />
систематично проводити спільно з працівниками МВС і соціальних служб акції «Канікули», «Урок», «Вокзал» тощо, спрямовані на запобігання злочинності серед неповнолітніх, дитячій бездоглядності та безпритульності.<br />
2. Керівникам загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів:<br />
сформувати у кожному загальноосвітньому та професійно-технічному навчальному закладі банки даних про учнів, схильних до правопорушень, і організувати їх психолого-педагогічний супровід;<br />
вжити заходів щодо підвищення рівня психолого-педагогічного діагностування учнів, проведення з ними індивідуальної правовиховної роботи;<br />
вжити заходів щодо залучення дітей з «групи ризику» до позашкільної освіти, до організованих форм відпочинку, в т.ч. у канікулярний період;<br />
залучати органи громадського самоврядування закладу до проведення превентивно-профілактичних заходів;<br />
приділити належну увагу просвітницькій роботі серед батьків.<br />
Про проведену роботу просимо інформувати міністерство у терміни, визначені наказом МОН від 20.01.2007 № 27 «Про заходи Міністерства освіти і науки України на виконання Комплексної програми профілактики правопорушень на 2007—2009 роки», за формою, що додається.<br />
Крім того, для узагальнення й аналізу міністерством стану злочинності та правопорушень серед неповнолітніх просимо подавати щоквартально (до 5 квітня, до 5 липня, до 5 жовтня, до 5 січня) відділу позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини статистичні дані на паперових і магнітних носіях (e-mail: a_serednytska@mon.gov.ua) за формами, що додаються:<br />
Лист МОН від 17.05.2004 № 32/9-448 щодо звітності про стан злочинності та правопорушень серед учнів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів вважати таким, що втратив чинність/<br />
<i>За матеріалами міністерства освіти і науки України.</i>Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-35635249290199465602009-09-28T01:21:00.000-07:002009-09-28T01:21:48.235-07:00Як запобігти небажаній поведінці та шкідливим звичкам школярівПревентивне виховання - це діяльність, яка забезпечує теоретичну і практичну реалізацію заходів, спрямованих на запобігання й подолання відхилень у поведінці школярів, розвитку різних форм їхніх асоціальних, аморальних вчинків:<br />
<br />
-правопорушень (схильності до агресій, крадіжок, брехні та інших вад); <br />
-екологічної брутальності та егоцентризму (ставлення до всього, що оточує, як до засобу й сировини для задоволення особистих примітивних потреб); <br />
статевих відхилень та їхніх наслідків (статевої розпусти, венеричних хвороб, статевого насильства тощо); <br />
-поганих звичок (алкоголізму, наркоманії, токсикоманії, тютюнопаління); <br />
важких психологічних та психічних станів з наслідками (депресії та суїциду, акцентуації та загострення психопатичних тенденцій тощо).<br />
Продовження роздумів на цю тему можна прочитати на : http://kts-osvita.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=193&Itemid=87&limit=1&limitstart=4. Досить цікава і зрозуміла стаття!Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-76798457734305990692009-09-26T06:31:00.000-07:002009-09-26T06:31:55.026-07:00сутність та мета превентивного виховання<i></i> Мета превентивного виховання полягає у досягненні сталої відповідальної поведінки, сформованості імунітету до негативних впливів оточення.<br />
Сутність превентивного виховання полягає у комплексному цілеспрямованому впливі на особистість,формуванні здорового способу життя, навичок відповідальної поведінки, вироблення в неї імунітету до негативних впливів соціального оточення, профілактику негативних явищ у поведінці дітей та молоді.<br />
Створення цілісної системи превентивного виховання неповнолітніх диктується:<br />
-потребами суспільства. Усі зацікавлені у збереженні та розвитку здорого молодого покоління- нашого майбутнього,<br />
-бажанням допомогти дітям,що опинились у кризовій ситуації.<br />
сучасними вимогами до побудови громадянського суспільства в Україні та ін.Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-36456040174456313172009-09-24T02:04:00.000-07:002009-09-24T02:04:11.406-07:00критерії ефективності інтерактивних превентивних технологій<i></i>Продовжуємо Вас знайомити з методичними матеріалами з питань превентивного виховання в Україні за матеріалами інтернет-ресурсів. Отже, проаналізувавши інформацію про методику превентивного виховання, можемо зробити такі висновки: до критеріїв ефективності превентивних технологій можемо віднести:<br />
- позитивні тенденції у молодіжному середовищі та підвищення показників умінь та навичок щодо здорового способу життя. уміння запобігати негативним явищам у молодіжному середовищі,<br />
- підвищення знань з превентивної освіти<br />
- особистісний розвиток молоді<br />
- стабільна динаміка зміцнення здоров"я школярів<br />
- розробка та ефективна дія нормативно-правової бази в системі національної освіти у питанні превентивного виховання<br />
- налагодження еонтактів з міжнародними організаціями у процесі проведення спільних заходів та проектів з проблеми превенції<br />
- реальна робота усіх структур: школи, позашкілля, служб соціальної роботи, органів учнівського самоврядування, молодіжних громадських об"єднань та ін. у сфері профілактики негативних явищ у молодіжному середовищі.<br />
Звичайно, ці пункти можуть доповнюватись. І ми чекаємо Ваших роздумів.Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-54452773717958533712009-09-22T07:59:00.000-07:002009-09-27T23:56:49.473-07:00До уваги педагогів, яких цікавить ця тема<b></b>подаємо список літератури, якою можна скористатись при вивченні тематики превентивного виховання молоді:<br />
1.Концепція превентивного виховання дітей та молоді(затверджена Президією АПН України 25.02.1998р.<br />
2.Концепція освіти "рівний-рівному" щодо здорового способу життя серед молоді України<br />
3.Концепція формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді( затверджена Наказом МОН України 21.07.2004р.№605)<br />
4.Дитинство в Україні:права,гарантії,захист(збірник документів).ч.1."Вмдавництво Столиця",1998р.<br />
5.Життєві кризи особистості"Науково-методичний посібник.К.ІЗМН,1998р.<br />
6.Оржеховська В.М.,Пилипенко О.І. Превентивна педагогіка.Черкаси,вид.Чабаненко Ю.,2007р.<br />
Будемо вдячні за надсилання інформації про науково-методичну літературу з цієї тематики.Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-43312423592433448702009-09-21T23:48:00.000-07:002009-09-21T23:48:13.376-07:00превентивно орієнтована освіта<i></i> Првентивна освіта стає дедалі значимою функцією протидії негативних явищ. Розробка і використання різноманітних освітніх програм стає одним із цільових програмних завдань таких організацій як ЮНЕСКО,ПРООН, ООСНІД, МОП.Побудована як технології інтерактивного навчання, зокрема через міжнародну кооперацію соціальної реклами ,тренінгів, семінарів і конференцій превентивна освіта створює єдиний простір протидії негативним явищам. Це так коротко на європейському рівні.<br />
В Україні на розвиток превентивної освіти спрямовані Державна програма "Освіта ХХ1 ст", Національна доктрина освіти, концепції громадянського виховання та концепція превентивного виховання.Але чи є вони дієвими,чи досягли українскькі виховники успіхів у профілактичній роботі з молоддю? Питання дуже болюче і відкрите...<br />
(<i>за матеріалами посібника "Превентивна педагогіка" В.Оржеховська, О.Пилипенко)</i>Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6153360412626443138.post-8496674267338677372009-09-16T04:30:00.001-07:002009-09-16T04:30:20.923-07:00До уваги учасників творчого конкурсу!Дякуємо за надіслані роботи і повідомляємо,що всі вони будуть розміщені на сайті: http://tolerant.org.ua/ до 25 жовтня 2009 року. Тому стежте за оновленням інформації та голосуйте за своїх друзів!Oksanahttp://www.blogger.com/profile/13691323287524516288noreply@blogger.com0